Estellés de mà en mà

Estellés de mà en mà. Centre 9 d’octubre. València. 2n Batx.

El dia 26 de gener, l’alumnat de 2n de Batxillerat va assistir al recital de poesia i música Estellés, de mà en mà, a càrrec de Borja Penalba i Francesc Anyó. Un any més vam poder veure un espectacle de qualitat, que va aconseguir posar en contacte l’alumnat amb Estellés a través de la música i la veu.

Però enguany Pepa, l’organitzadora de l’espectacle ens va oferir un plus al qual no ens vam poder negar: Araceli, una xiqueta de la guerra, una d’aquelles xiquetes i xiquets, 40.000 en total, que s’embarcaren sense els seus pares cap a la Unió Soviètica, entre altres destins. Ella ens va contar la seua peripècia vital i ens va contagiar, als seus 92 anys, el desig de no quedar-se muts ni inactius davant les injustícies de la guerra. Un vertader model a imitar i una gran lliçó de vida. Recomanable per a qualsevol edat.

Esperem repetir i que l’alumnat haja gaudit tant com ho van fer Consol i Empar, les seues professores.

Estellés de mà en mà